Mik a marketing terv elemei és felépítése?
A cégindítás első és egyik legfontosabb feladata a marketingterv elkészítése. Ennek hiányában belekezdeni egy vállalkozásba olyan, mint céltalanul bolyongani az utcákon. Nem tudjuk hová tartunk és miként szeretnénk elérni a célokat.
A marketing tervezés elemei között olyan fontos feladatok vannak, mint a piackutatás, a célcsoport meghatározása, a kommunikációs és a disztribúciós csatornák kiválasztása. A legfontosabb lépés természetesen az, hogy eldöntsük, pontosan mit is szeretnénk értékesíteni.
Ehhez azonban tudnunk kell, hogy az adott piacon szükség van-e egyáltalán a termékünkre. A piackutatás tehát a marketing tervezés elemei között is az első helyen szerepel. Ha az elemzés során úgy látjuk, szükség van a szolgáltatásunkra, akkor el kell dönteni, hogy ki a célcsoport, mert így könnyebben meg tudjuk szólítani a személyre szabott reklámokkal.
A marketing tervezés elemei tehát fontos kérdésekre adnak választ, így semmiképpen sem kerülhetjük meg azokat. Csak úgy érhetünk el sikereket az üzleti életbe, ha minden lépcsőfokot alaposan végigjárunk.