Kötelező biztosítás: hiba a kárnyilvántartónál

Kötelező biztosítás

Kötelező biztosítás – ő milyen bónusz fokozatban van?

Több tízezer autóst érinthet a hiba, miszerint az új biztosító nem tudja lekérni a központi kárnyilvántartóból az autósok adatait, így egy évre kénytelenek az érintett autósokat az alapfokozatba, vagyis A0-ba tenni. Mindezt a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége közölte, az MTI hírcentrum tudósította, s így az egész magyar autóstársadalom, közel két hete ezzel a problémával kénytelen szembesülni. A dolog pikantériája ugyanis az, ha már a kárnyilvántartó szervezet, ami tárolja és nyilvántartja a kötelező biztosítást kötött autósok személyes adatait, illetve a bonusz-malusz besorolásukat, nem működik, vagy hibával küzd, az egyes, érintett autósok nem igazolhatják személyesen bónusz besorolásukat új biztosítójuk felé.

Erre a legújabb protokoll szerint az új biztosító jogosult csupán, úgy, hogy a szerződéskötést követő 45. napon lekéri az autós bónusz-malusz besorolását a központi kárnyilvántartó rendszerből. Egy apró adat hibája miatt már a biztosító nem kapja meg a kért adatokat. Ekkor a biztosító kéri az ügyfelet, hogy 15 napon belül rendezze az adatok pontosítását. Ebben az esetben is az ügyfél csak annyit tehet, hogy kéri a régi biztosítóját korrigálja adatait a központi kárnyilvántartó rendszerben. Amennyiben független alkuszokon keresztül kötötte meg az ügyfél a kötelező biztosítását, az, felhatalmazás ellenében eljárhat a régi biztosítónál, kérve az adatok pontosítását.

Itt ismét van egy csavar az ügymenetben. Ugyanis az új biztosító adatvédelmi okok miatt nem léphet közvetlenül kapcsolatban a régi biztosítóval, csupán annyit tehet, hogy a szerződéskötést követő 60. vagy 65. napon ismét megpróbálja az adatokat lekérni, valamint a bónusz-malusz pontos besorolását. Ha ez a művelet, akkor sem sikerül az ügyfél egy évre A0 fokozatba kerül. Az alapbesorolás viszont módosítja a befizetendő kgfb díjat és a baleseti adót is.

 

Print Friendly, PDF & Email

További cikkek :