Az Opel Astra H felni gyártási eljárásai

Golf 4 felni

Golf 4 felni

Manapság már többféleképpen is készülnek keréktárcsák. Például az egyrészes Golf 4 felni kiöntése egy speciális módon történik. Ekkor folyékony alumíniumot öntenek egy direkt erre a célra kreált formába. Habár elsőre úgy tűnhet, hogy ez egy nagyon egyszerű megoldás, az igazság az, hogy az egész folyamat nagy szakértelmet és sok tapasztalatot igényel.

Ott van még a Golf 4 felni gravitációs öntése is, ami a forma folyatásának legegyszerűbb módszere. A forma kiöntése egyszerűen a gravitáció felhasználásával történik. Ennek az egésznek a legfontosabb pozitívuma abban rejlik, hogy nem drága. Ez egy jól bevált technika abban az esetben is, ha a formatervezés szempontja felülírja a súlykérdést.

Az így készült Golf 4 felni nagyobb tömeget igényel ahhoz, hogy megfeleljen a terhelési követelményeknek. A Golf 4 felni készülhet még az alacsony nyomású öntéssel. A kisnyomású öntésnél az alumíniumot a gravitációs öntéshez képest gyorsabban, alacsony nyomással lövik be a formába. Ekkor a nagyobb tömörségnek köszönhetően az anyag mechanikai adottságai javulnak.

A Opel Astra H felni alacsony nyomású öntése egy kicsivel drágább, mint a gravitációs eljárás. Manapság ez bizonyul az egyik leginkább elterjedt gyártási módszernek. Néhány keréktárcsagyártó magasabb nyomást alkalmaz a felni súlyának csökkentéséhez. Ez pedig azzal is jár, hogy megnőnek a gyártási költségek.

A Opel Astra H felni készülhet még hideg folyatásos technológiával, azaz préskovácsolással. Ez napjainkban egy csúcstechnológiának számít, köszönhetően a nagyon profi és precíz, alacsony nyomású öntőgépeknek. Az Opel Astra H felni elkészítésekor egy adott ponton, egy speciális masinával a formát megpörgetik és kívülről felmelegítik, miközben a tárcsa peremrészére görgőfejek nyomódnak, és azt préselve feszítik egy irányba, ahogy azt a korongozó fazekas teszi.

A nyomás, a forgás és az emelkedett hőmérséklet kombinációjának köszönhetően, az Opel Astra H felni pereme olyan teherbírásúvá válik, akárcsak a kovácsolt keréktárcsáé. Ennek az egyik fő előnye abban rejlik, hogy az eljárás igazán gazdaságos, ezért a tárcsa sem kerül olyan sokba.

További cikkek :

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás