A tanúsítványoknak van-e bármi érzékelhető haszna?

Tanúsítványok
Tanúsítványok

Itt az idő, hogy megvizsgáljuk van-e valami haszna, ha az irodánk falára kiakasztunk egy tanúsítványt vagy bármilyen fajta elismerést. Milyen formában hat ez az ügyfelekre? Hogyan hoz ez a fajta marketing eszköz nekünk kimutatható forgalomnövekedést? Tényleg emiatt dönt úgy valaki, hogy minket választ?

Először is-kétségtelen, érdemes a jó hírnéven dolgozni. Általában az ügyfelek erről nem beszélnek, de a döntéseiket nagymértékben befolyásolják, hogy mások milyen véleménnyel vannak egy adott vállalkozásról, pláne ha egy olyan cégről van szó, akikkel eddig nem volt tapasztalata. Ez minden céget érint a fodrásztól kezdve a nagy multiig. Minden együttműködés csak akkor működhet, jól ha megvan a kölcsönös bizalom, de ezt a bizalmat kiépíteni egy nehéz folyamat, nem beszélve akkor, ha még nem ismerik egymást a felek.

Képzeljünk, el egy szituációt- bemegyünk a cég székhelyére. Néha úgy adódik, hogy várnunk kell. Ilyenkor mit csinálunk? Általában körbenézünk a helységben, amelyikben aktuálisan vagyunk, egyszerűen, csak mert nincs mit csinálnunk. Ebben a pillanatban, ha meglátjuk a falon, hogy ott lóg egy tanúsítvány, amit a vállalkozás valami okból kiérdemelt az rögtön egy pozitív megerősítést ad bennünk, hogy az adott vállalkozást már valami miatt kitüntették, ilyenkor az emberben önkéntelenül felmerül a bizalom a másik iránt, hisz miért ne bízhatnék meg benne, ha már ezért kitüntették.

Rendelkezve tanúsítvánnyal illetve más bizonyítvánnyal bizonyosan sokat segít abban, hogy kiemelkedjünk a konkurencia közül. Nincs kétségem afelől, hogy az ügyfelek sokkal inkább választják azt a vállalkozást, aki rendelkezik tanúsítvánnyal, mint azt, aki nem. Az ügyfelek első sorban jó minőségű megbízható szolgáltatásra vágynak, ami egy megelőlegezett bizalmat igényel tőlük, ha új helyre mennek. A mi feladatuk az, hogy az ügyfelet megnyugtassuk abban, hogy jó helyen jár, és nem kell attól tartania, hogy át lesz verve, ennek a bizalomnak a kiépítésében nagy segítséget tud nyújtani egy tanúsítvány, ami már korábban elismerte a vállalkozás munkáját.

Másodjára azok a vállalkozások, akik a tanúsítványokat kiadják, reklám tevékenységet is folytatnak, azok cégek számára, akik csatlakoztak a projektjükhöz. Pl. olyan formában, hogy a weboldalukon elektronikus névjegyet biztosítanak minden résztvevő vállalkozás számára vagy egyéb más marketing tevékenységet folytat, amivel a résztvevő céget jobb megvilágításba helyezi, mondjuk az interneten. Ezek a szolgáltatások természetesen mind arra szolgálnak, hogy a vevők hatékonyabban eljussanak azokhoz a vállalkozásokhoz, akiket korábban nem ismertek. Nem mellesleg a megelőlegezett bizalom kiépítése a cél, ezzel is megkönnyítve az üzleti kapcsolatteremtést a felek között.

A magyar piacon viszonylag kevés olyan tanúsítványt kibocsájtó szervezet vagy vállalkozás található, amely a legkisebb vállalkozásoknak is segítségül tud szolgálni. Ilyenek közé tartozik a Megbízható Cég Tanúsítvány, amely az ÜVVK Kft. által van kibocsájtva. A Megbízható Cég tanúsítvány egy jól átlátható vizsgálati módszert alkalmaz, amely az ügyfelek véleményére épül. Az ára jóval alacsonyabb, mint a többi tanúsítványt kibocsájtó szervezeté. A tanúsítvány megszerzése egy egyszeri bruttó 9900 Ft-ba kerül, ami az cég összes szolgáltatását tartalmazza.

Print Friendly